L’Agència de Lectura Ricardo Martínez,
com a eina de comunicació i de cohesió social, estén la mà a la col·laboració amb
altres institucions i entitats, sobretot si són de l’àmbit biarut.
Una d’aquestes institucions és el mitjà
de comunicació, nascut ja fa tres anys, BiarDigital
, que, en nombroses ocasions, ha col·laborat amb l’Agència de Lectura Ricardo Martínez publicant o fent publicitat de notícies o de ressenyes culturals o de la mateixa agència.
Així, Biar Digital es presenta com una plataforma de comunicació per a
tot Biar, amb la col·laboració de gent biaruda. Pretén recollir diferents punts
de vista, històries personals i socials, crear espais de debat i de discussió,
fer d’Internet un canal obert a tots, ser un territori de dinamització cultural
i tecnològica, estar al serveis de biaruts i biarudes tant si viuen a Biar com
si ho fan fora.
Biar
Digital ofereix diferents formes de transmetre la informació: notícia escrita,
entrevista escrita o en vídeo, vídeo explicatiu, cròniques en vídeo i, També,
ofereix publicitat institucional.
Els seus principals apartats són:
Notícies, Fent poble, biaruts pel món, Biaruts d’adopció, Estudiant fora,
“Rotllets i fogasses, i remolatxes”, Resums dels ples, Enquestes, Agenda,
Opinió .
Aquest diari electrònic és un ens privat
que té, com a principal recurs econòmic, l’aportació privada, mitjançant la
publicitat. Compta amb el suport de 50 empreses biarudes. S’emmarca dins del
projecte L’Àbac, empresa dedicada a
la formació i als serveis informàtics.
Eduard Garcia, de Biar Digital |
Hi ha diferents reptes que aquest mitjà
vol encarar, com: una edició impresa que arribe a la gent major, afiançar
l’Agenda, formar un grups d’opinadors i opinadores, entrevistes per als majors
“El Biar d’abans”, una secció per conèixer l’opinió de la població sobre les
qüestions relatives a la població o una major col·laboració amb les
institucions oficials.
A més, de les pàgines-e de Biar Digital, conviden tothom a
participar-hi i a ser una part activa de la vida del poble.
https://twitter.com/AgenciaLectBiar