Translate

dimarts, 16 de maig del 2017

Mario Caballero, de Pàmpol Teatre, porta l'espectacle "A l'ombra de la paraula" als més menuts de Biar

Hui, de matí, des de les 9,30 h fins a les 10,30, a l’Auditori de la Casa de la Caultura de Biar, ha vingut el rondallista alacantí Mario Caballero de Pàmpol Teatre, i ha interpretat l’espectacle A l’ombra de la paraula inclòs dins la programació La màgia de la paraula de la Contateca de  l’Institut Gil-Albert. Biar va ser una de les localitats elegides per a entrar dins de la programació de la Contetca maig 2017, que va del dia 15, dilluns, al 19, divendres del present mes.

Un total de 87 xiquets i xiquetes de l’alumnat de 1r i 2n curs de primària, acompanyats pel personal docent, han poutt gaudir de la representació. La xicalla s’ho ha passat d’allò més bé, segons les seues tutores.

 A l’ombra de les paraules, es basa en lectures com En l’hora de sopar de Jan Pienkowski, en El camino que no iba a ninguna parte obra de Gianni Rodari o en Frederick de l’autor Leo Leonni.

Des de Pàmpol Teatre, se’n assegura que aquesta representació és: “una selecció de contes, alguns dolços com les besades i altres enigmàtics com muna mirada per descobrir. Una recopilació d’històries divertides que prenen girs inesperats, i altres dirigides a fomentar actituds positives”.

https://twitter.com/AgenciaLectBiar





Recital de piano a càrrec de Gabriel C. Alcañiz, dissabte, 20 de maig, a l'Auditori de la Casa de la Cultura de Biar

Dissabte, 20 de maig, a les 20:00 h a l’Auditori de la Casa de la Cultura de Biar, el pianista Gabriel C. Alcañiz, interpretarà un recital de piano.

El programa que tocará es:

Dos Nocturns de Frédérick Chopin
Nº 15 en do menor
Nº 1 en fa menor


Estudi nº 10 d'execució transcendental « Appassionata » de Franz 
Liszt

Tres Danzas Españolas  d’Enrique Granados
 1. Minueto Galante
 2. Oriental
 3. Andaluza

Arabesque de Claude Debussy

Tarantela Estiriana de Claude Debussy

Zapateado d’Enrique Granados


 

Breus notes al programa:

Chopin és el més poètic i insigne representant del Romanticisme Abstracte (música instrumental que no deriva de fonts literàries i evoca emocions i sentiments). Els Nocturns, creació de l'irlandès Field, evoquen un ambient intimista i en el cas de Chopin, la nostàlgia de la pàtria perduda (Polònia ocupada per Rússia i per Prússia) i la desolació de l'exili involuntari a París.
 Liszt és hereu delas dos corrents principals del Romanticisme, la representada per Chopin i la representada per Schumann (Romanticisme programàtic amb base extramusical); la seua música és programàtica i abstracta al mateix temps. Aquest estudi correspon a una sèrie de 12 que són la culminació del virtuosisme romàntic i una dels cims del repertori pianístico.
 Granados és el compositor espanyol d'arrels més romàntiques (influències de Chopin i Liszt). Aquestes danses corresponen a una sèrie de 12 que evoquen el Segle d'Or musical del XVIII (Minueto Galante) i els nous llenguatges harmònics i melòdics de la música popular, especialment del cante jondo (Oriental, Andaluza i Zapateado).
 Debussy encarna la modernitat francesa enfront del romanticisme alemany. S'inspira en llenguatges exòtics espanyols (Arabesque) o italians (Tarantela). La seua música es caracteritza per la cerca de nous timbres (pedals, registres) i colors musicals (harmonies noves) i no evoca drama literari o “sublimidad” intel·lectual, sinó l'efecte momentani i despreocupat, quasi minimalista, de l'assumpte trivial: L’art pour L’art. Es correspon amb l'Impressionisme en pintura i el Simbolisme (Baudelaire, Rimbaud i Mallarmé) en poesia francesa.
 
Gabriel  Casero Alcañiz va nàixer a València.
És professor de Piano del Conservatori Professional de Música de València.
 És la tercera generació d’una familia amb arrels musicals. Va cursar els estudis Superiors  de piano, clau i  música de cambra en el Conservatori Superior de la seua ciutat finalitzant amb Matrícula i Esment d'Honor de Final de Carrera.
Realitza estudis de postgrau en piano durant 5 anys amb Ramon Coll a Barcelona i Madrid (deixeble de Richter i de Ravel-Perlemuter).
 Núm. 1 d'oposició, desplega la seva vocació pedagògica en els Conservatoris Professionals de Torrent i València, exercint les funcions de Cap del Departament de Piano. 

Després de l'oposició, amplia la seva formació pianística amb: Julian Martin (Juilliard de Nova York), Solomon Mikowsky (Manhattan School de Nova York), Peter Bithell (Guildhall School de Londres), Claude Helffer (Nacional de París), Sonia Anschütz (Real de Brussel·les), i la seva especialització (estil clàssic) amb Paul Badura-Skoda (Mozarteum de Salzburg) i Ferenc Rados  (Acadèmia Liszt de Budapest), entre uns altres.

Auditori
Completa la seva formació didàctica amb les tècniques Alexander, Dalcroze, Kodaly i Suzuki en la Carnegie-Mellon University de Pittsburgh.

Ha impartit cursos d'especialització musical per a Professors i Opositors en la Consellería d'Educació de València, coordinant l'àrea de piano  per a la realització i publicació de materials curriculars amb la implantació de la LOGSE. Assessor musical del ISEA i Coordinador Erasmus del Conservatori Superior de València on implanta amb èxit aquest Programa d'Intercanvi Universitari.

Va impartir Didàctica del Piano durant 10 anys en el Conservatori Superior de València.

Màster per la Universitat de València  i per la Universitat Rei Juan Carlos de Madrid. Llicenciat en Història Antiga i en Filologia Anglesa. Parla anglès (C2), francès (B2) i alemany (B2).

 Forma Duo pianístic amb la seva germana Renata.


https://twitter.com/AgenciaLectBiar